zsbukke@centrum.sk škola: 055 72 95 478 jedáleň: 055 72 95 479
Edupage
Edupage

Vzdelávací program

Hlavné vzdelávacie ciele

  • poskytnúť žiakom bohaté možnosti vedeného skúmania ich najbližšieho kultúrneho a prírodného prostredia tak, aby sa rozvíjala ich predstavivosť, tvorivosť a záujem skúmať svoje okolie,
  • umožniť žiakom spoznávať svoje vlastné schopnosti a osvojiť si základy spôsobilosti učiť sa,
  • podporovať kognitívne procesy a spôsobilosti žiakov kriticky a tvorivo myslieť prostredníctvom získavania vlastnej poznávacej skúsenosti a aktívnym riešením problémov,
  • podporovať spôsobilostí účinne spolupracovať, rozvíjať sociálnu vnímavosť a citlivosť k spolužiakom, učiteľom, rodičom, ďalším ľuďom a k svojmu širšiemu kultúrnemu a prírodnému okoliu,
  • viesť žiakov k tolerancii a k akceptovaniu iných ľudí, ich duchovno-kultúrnych hodnôt,
  • naučiť žiakov uplatňovať svoje práva a súčasne plniť svoje povinnosti, niesť zodpovednosť za svoje zdravie a aktívne ho chrániť a upevňovať.

V programe ISCED 1 sme využili možnosť výberu 8 vyučovacích hodín nasledovne:

  • Navýšenie počtu hodín v predmete slovenský jazyk a literatúra sme využili na rozšírenie obsahu o témy, ktoré sú podrobnejšie rozpísané v učebných osnovách predmetu a dokonalejšie zvládnutie obsahového štandardu, ktorý je v súlade so štátnym vzdelávacím programom. V 2.ročníku, 3.ročníku a vo 4.ročníku sa počet hodín navýšil o 1 hodinu.
  • Vyučovanie prvého cudzieho jazyka – angličtina v 1.ročníku a 2. ročníku v časovej dotácii 2 hodiny, Vychádzame z predpokladu, že každý žiak by mal začať spoznávať cudzí jazyk už v 1.ročníku pri dodržaní podmienky individuálneho prístupu a postupného zvyšovania záťaže.
  • Navýšenie počtu hodín v predmete prírodoveda v 3.ročníku o 1 hodinu, sme využili z dôvodu implementácie vyučovania mimo triedy a možnosti objavovania okolitej prírody.

V programe ISCED 2 sme využili možnosť výberu 19 vyučovacách hodín nasledovne:

  • Vyučovanie druhého cudzieho jazyka v časovej dotácii 2 hodiny v 7.ročníku, 8.ročníku a 9.ročníku. Poskytujeme tým väčší priestor na rozvoj komunikačných schopností žiaka pri práci s cudzími jazykmi a odbúravanie strachu z komunikácie v inom jazyku. Veľký dôraz kladieme na postupné zvyšovanie náročnosti a individuálny prístup k žiakovi. Žiaci majú v súčasnosti možnosť výberu z dvoch jazykov- nemecký jazyk a ruský jazyk. Témy a pedagogické stratégie sú rovnaké.
  • Navýšením časovej dotácie pre predmet slovenský jazyk a literatúra v 7.ročníku o 1 hodinu žiaci získavajú väčší priestor pre dokonalejšie zvládnutie obsahového štandardu a rozvoj komunikačných schopností.
  • Navýšenie časovej dotácie pre predmet matematika v 5.- 8.ročníku o 1 hodinu. Dlhoročné skúsenosti s triedami s rozšíreným vyučovaním matematiky a prírodovedných predmetov vyprofilovali v pedagogickom kolektíve vysokokvalifikovaných pedagógov, ktorí sa v rámci školského vzdelávacieho obsahu zameriavajú na dôslednú prípravu žiakov na celoštátne testovanie žiakov v 9.ročníku a ich úspešné zvládnutie prechodu na vyššie sekundárne vzdelávanie. Pre splnenie tohto cieľa rozšírili obsah aj časovú dotáciu pre tento predmet, ktorá je podrobnejšie popísaná v učebných osnovách predmetu.
  • Navýšenie časovej dotácie v predmete biológia v 6. ročníku o 1 hodinu sme sa rozhodli z dôvodu zachovania dobrého mena školy a aplikácie vyučovanie mimo triedy. Žiaci budú prehlbovať svoje vedomosti a zručnosti v témach vymedzených štátnym vzdelávacím programom.
  • Navýšenie časovej dotácie pre predmet dejepis v 9. ročníku o 1 hodinu je použité na prehlbovanie poznatkov v obsahovom štandarde štátneho vzdelávacieho programu s dôrazom na využitie projektovej a problémovej stratégie.
  • Navýšenie časovej dotácie o 1 hodinu v predmete geografia v 6. ročníku je určené pre dôslednejšie zvládnutie obsahového štandardu, ktorý je v súlade so štátnym vzdelávacím programom.
  • Navýšenie časovej dotácie o 1 hodinu v predmete výtvarná výchova. Obsah predmetu zostáva v súlade so štátnym vzdelávacím programom, navýšenie časovej dotácie je venované zvyšovaniu kvality práce žiakov a ich manuálnych zručností.
  • Vyučovanie predmetu mediálna výchova v 9.ročníku v časovej dotácií 2 hodiny. Nevyhnutnosť pridania vyučovacieho predmetu vyplynula najmä z faktu, že média a masmédiá sa v čoraz väčšej miere stávajú silným socializačným a výchovno-vzdelávacím prostriedkom. Vychádzali sme aj z predpokladu zavedenia prierezovej témy. Obsah predmetu je podrobnejšie rozpísaný v učebných osnovách predmetu .
  • Vyučovanie predmetu regionálna výchova v 5.ročníku a 6.ročníku v časovej dotácií 1 hodina. Predmet bol zavedený berúc do úvahy, že ide o interdiscplinárny predmet, ktorý používa prvky už existujúcich povinných predmetov (dejepis, geografia, biológia, výtvarná a hudobná výchova, občianska náuka) a veku primeraným spôsobom žiakov zoznamuje s reáliami ich regiónu.